.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع كارگران 2 كارخانه در مقابل استانداري گيلان

كارگران دو كارخانه ايران‌كنف و كنف‌كار در مقابل استانداري گيلان تجمع كردند و خواستار احقاق حق خود شدند.

تعداد زيادي از كارگران دو كارخانه مذكور بعد از ظهر امروز بار ديگر براي اعتراض به عدم رسيدگي به وضعيت كارگران مقابل استانداري گيلان تجمع كردند.

يكي از كارگران كارخانه كنف‌كار وضعيت نابهنجار كارگران و ناتواني آنها در تامين معاش خانواده و نيز عدم دريافت پنج سال حقوق و مزايا را از دلايل تكرار تجمع‌هاي كارگري مقابل استانداري گيلان عنوان كرد.

وي كه خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: از 186 كارگر كارخانه كنف‌كار رشت حدود 150 نفر با سابقه 20 سال به بالا شرايط بازنشستگي دارند ولي به دليل بدهي سنگين كارخانه به اداره بيمه و عدم پرداخت كارمزد، هنوز بلاتكليف هستند.

اين كارگر گفت: كارخانه كنف‌كار از سال 83 كه به عليرضا جزايري اهوازي واگذار شد هنوز حقوق معوقه كارگران را به‌رغم اينكه وام‌هاي ميليارد توماني گرفته است، پرداخت نكرده است.

اين كارگر با اشاره به وضعيت بسيار نامناسب كارگران افزود: از سال 83 تاكنون سه تن از كارگران اين كارخانه به دليل شرمندگي نزد خانواده خود و فقر مالي دست به خودكشي زدند كه آخرين نفر نيز صبح امروز اقدام به اينكار كرد كه از مرگ نجات يافت.

وي اظهار داشت: برخي از كارگران كه شرايط انجام كار را دارند شغل دوم اختيار كردند ولي تعدادي از كارگان نيز به دليل عدم توانايي قواي جسمي از اداره امرار معاش زندگي بر نمي‌آيند.

اين كارگر كارخانه كنف‌كار گفت: زندگي خانوادگي بسياري از كارگان در حال از هم پاشيدن است و تا اين لحظه نيز استانداري جز متفرق كردن كارگران و كندن پارچه‌هاي ما كاري نكرده است.

يكي از كارگران كارخانه ايران كنف نيز اظهار داشت: اين كارخانه از سال 83 بر اثر بحران برف سنگين تعطيل شد و خسارت زيادي به كارخانه وارد آمد و از آن روز تاكنون وضعيت كارگران در حالت بحراني قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه مديرعامل اين كارخانه عطا‌ءالله صدر رفيعي استاد دانشگاه آزاد رشت است، گفت: اين شخص توليد كارخانه را متوقف و آن را تخريب كرد.
اين كارگر افزود: ما خواستار حقوق معوقه خود و حق بازنشستگي هستيم و كميسيون كارگري نيز به وعده‌هاي خود عمل نمي‌كند و تاكنون 72 كارگر اين كارخانه با 22 سال سابقه كاري و استفاده از بيمه بيكاري بلاتكليف هستند.

وي اظهار داشت: از مسئولان استان به ويژه از استاندار گيلان انتظار داريم وضعيت كارخانه و كارگران را مشخص كنند و به پرسش‌هاي ما پاسخ دهند.

اين كارگر ايران‌كنف ادامه وضعيت فعلي را به صلاح ندانست و گفت: در صورت تداوم اين كار نمي‌توانيم پاسخگوي فرزندان خود باشيم و ترس از اينكه فرزندان ما به انحراف كشيده شوند خواب را از ما ربوده است.

كارگران دو كارخانه مذكور يكصدا گفتند كه مسئولان تكليف ما را مشخص كنند و پاسخگوي ما باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.